DÅLIG START

Har en mys dag med Isabelle. Lunchat på bästa Vurma vid vattnet. Herregud vilken storm det blev men vi trotsade vädret och satt under taket :) Sen cyklade jag till läkaren. Yes hade rätt, öroninflammation i ena örat. Jippi! Fick fyra mediciner utskrivna. Blev så mycket extra efter det inte alls är bra att flyga med inflammation. Läkaren varnade att det kommer göra väldigt ont! Trumhinnan kan även spricka. Aja kunde varit värre. Ingen kan stoppa mig inför den här resan :)

MYCKET ATT FIXA

Hade en kanon kväll igår med Lovi, Nehro och Soffan. Åt gott på vappis och bara myste.

Kände redan igår att jag började få ont i örat, vaknade upp nu och värken är värre. Har problem med smala hörselgångar och får ont så fort jag badar för mycket. Hoppas på att få en tid hos läkaren idag, vore inte så kul att flyga med öroninflammation..

Annars idag ska jag träffa vänner, familj, packa, köpa datafordral, upp på vinden, laga familjemiddag, skicka in rapport till skolan.. en hel del att fixa :)

Lovi och Nehro. Kärlek <3

ÄNTLIGEN

Äntligen får jag träffa mins tjejer. Nu blir det tjejkväll och massa catch up :)

SÅ SANT

LIVET VÄNTAR INTE PÅ DIG

SÖNDAG

Jepp då var man hemma igen. Tillbaka till pulsen. Kom hem i natt efter en lång bilresa. Ska försöka ta med mig lugnet till vardagen nu. Fast dagarna innan jag åker kommer bli allt annat än lugna. Men jag gillart :)

MOT SITT SLUT

Dags att börja packa ihop och städa stugorna. Imorgon lämnar vi vårt lilla paradis för den här gången. Trivs otroligt bra här uppe och hade gärna stannat en vecka till eller två.

UÄÄK

Sett tre ormar idag. Okej snokar men iallafall det är en orm. Jag är verkligen inte tjejen som är rädd för insekter och småkryp. Det enda som jag har fobi för är råttor! Men ormar är inte så trevliga. Värst är ormar i vatten, panik!

I FEEL FREE

EN UDDA SKYLT

På vägen såg vi sötaste skylten. Se upp för barn och katt. Fint tycker jag.

SOL, VIND OCH VATTEN

Steker på bryggan. Underbart!

STRÖMBACKA

Vi är just nu i Strömbacka. Ett litet samhälle ganska nära oss. Liknar Rosenhill fast större. Här är allt ekologiskt och människorna lever på det som naturen erbjuder. Mysigt med kyrka, café, loppis, verkstad, bondgård och utomhusteater :)

VI TVÅ

På toppen av berget ristade vi in våra bokstäver. A <3 E

VILKEN UTSIKT

Idag efter frukosten packade vi väskan med kaffe och vatten och tog bilen några kilometer mot Gulåsen. Vi ställde bilen och började vandringen upp till toppen. Elias har gått upp där förut och sa att utsikten var fantastiskt. Väl uppe mötes förstod jag vad Elias menade. Så vackert!

25 JANUARI 2012

6 månader idag. 6 månader sedan du somnade in. Känns som en evighet. Den dagen var den värsta i mitt liv. Jag skulle samma dag åka till Åre. Allting gick så snabbt. Du lämnade oss för tidigt. Men jag vet att du tillsammans med din mamma och brorsor har det bra. Vi tänker på dig varje dag. Inget kan ersätta dig. 10 år av kärlek gav du oss. Marley jag älskar dig.

YOGA

På stranden kan man prova på yoga. Häftigt såhär mitt i ingenstans.

SVENSK SOMMAR

Om man bortser från allt regn vi haft den här sommaren är svensk sommar rätt bra. Igår åkte vi in till Hudiksvall som är närmsta staden. Vi var tvungen att fylla på med vatten och mat inför veckan. Kvällen sen var hur fin som helst. Vi har lovat att vi ska grilla varje dag även om det regnar. Idag skiner solen så nu blir det åka båt och bada :)

MÅNDAG

Nyplockade blåbär och smultron i Bollnäsfilen till frukost. Godmorgon :)

GOS

Mulder skulle åka hem med Elias familj idag. Smart som han är fattade Mulder att det var dags att åka och valde istället att gömma sig i skogen. Familjen åkte hem och när bilen åkt iväg kom Mulder springande. Smart kisse det där. Fast ingen är gladare än jag som får gosa med honom hela veckan. Mys!

RÖKER FISK

Elias pappa visar hur man röker aborre. Häftigt att man gör det i en liten skolåda med sågspån. Här uppe kan man enkelt leva på enbart naturen. Finns massor av fisk, bär och svamp :)

VI HAR DET BRA

Helt underbart här uppe i Hälsningland. Vi har hunnit cykla, bada, fiska, sola, plocka svamp och spelat massa tennis. Runt Dellensjöarna finns det fina hälsingegårdar och längst vägarna skyltas det om små loppisar. Här mår själen bra. Här mår vi bra.

DIN ÅLDER ÄR BARA EN SIFFRA

ON THE ROAD

Sitter på tåget nu. Tror det är första gången jag åker tåg själv lite kul faktiskt :) Har åkt tåg genom Europa med familjen förut men det var ingen hit. Tåget i Europa går skit snabbt och det känns som att åka en bergochdalbana haha. Men annars är tåg precis som bilsemester en enorm frihet!

7 TIMMAR..

kvar till semester! Nu åker jag och jobbar mitt sista arbetspass sen är jag ledig i fem hela veckor. Catching!

Mitt fina pass. Tycker pass är så mycket mer än ett bevis på ens identitet. Här finns så mycket minnen. Jag önskar att ens pass gäller hela livet ut. Tänk vad mycket fina stämplar som skulle pryda det då. Tycker också det är synd att många länder tagit bort stämplarna, speciellt i Europa.
Så kul varje gång jag ska gå förbi passkontrollen och visar upp min pass som är rosa (ett passfordral..) fått så många frågor och folk har undrat vilket land jag kommer ifrån haha.
Gotta love pink :)

KVÄLLEN

Fick träffa några av mina klassissar igår. Vi satt ute i solen och åt goda små tapas rätter. Vi hade så mycket att ta igen efter att inte ha setts på nästan två månader! Jätte glad att gå i en så bra klass :)

Cicci som snart får sin bebbe, Anna och Maria
Paella :)

SISTA RYCKET

Sista passet innan semestern! Godmorgon från ett tomt SATS :)

TAPAS O SANGRIA

Nu åker jag och möter upp mina bästa klassisar Maria, Anna och Cicci. Vi har inte setts på hur längre som helst, är ju annars van att vi ses varje dag.

Så nu blir det tapas - sangira - catch up!

Maria och Anna i ett av flygplanen på Bromma Airport :)

TILL MIN PRINSESSA

Har precis varit och shoppat barnkläder. Fått jätte fina kläder av min arbetskollega men dom kläderna passar de lite äldre barnen. Så jag köpte lite nytt till Mooki. Massa rosa eftersom de flesta av hennes kläder är ärvda ville jag köpa lite flickigare kläder. Köpte för barn i åldren 2-4 år för att hon ska något att växa i också (sen är hennes blöja enorm så det behövs lite extra tyg..)  :)

It's too cold outside for angels to fly

EN IDYLL

Nu är Elias och Samuel uppe på landstället. Det är så vackert. Sandstrand, havsutsikt, brygga, tennisplan, båt, gräsmattor. På fredagmorgon tar jag tåget upp. Kommer bli så otroligt skönt att komma bort från stan och bara vara.

Fick precis den här bilden skickat av älskling. Helt fantastiskt!

BBQ

En ledig dag som spenderades med tjejligan. Vi solade och grillade på mitt tak. Sjukt bra dag!

Ska försöka sova nu,ska upp tidigt imorgon och jobba. Elias har redan åkt upp till landet så får sova ensam fram tills fredag.. Saknar redan mitt <3

Fick försenade födelsedagspresenter av Soffan och Lovi. Temat på alla presenter (och inslagningspappret) var rosa. Tack så hemskt mycket, ni känner mig så bra. Love pink!

SÖNDAG

Så nu är det bara två arbetsdagar kvar innan det är dags för en efterlängtad semester.
Tog cykeln till mami och papi för söndagmys. Sa hejdå till syrran som åker till USA imorgon. Hade gärna följt med dom till New York och cruisat runt längt östkusten. Vilken resa!

Får inte nog av lilla Jaden <3

TURN UP THE LOVE

FÖRSTA RUNDAN

Sex imorse tog jag första rundan med nya cykeln till jobbet. Solen stekte, folktomt på gatorna. Bara jag, musiken och min nya cykel. Har aldrig cyklat till jobbet förut så var rätt osäker på vägen. Jag och kartor är inte bästa vänner direkt. Körde fel, vände, körde rätt, körde fel, vände och tillslut var jag framme. Nöjd tjej!

Dit vägen blev nästa 12 km, med en hel del sidorvägar..
Hemvägen hittade jag den rätta vägen och sträckan blev som den ska 9 km :)

ETT ÅR ÄLDRE

Vaknade upp lagom sliten efter nattens festande på min födelsedag men man fyller bara år en gång om året!
På kvällen åkte jag till sjöstaden för släktkalas för mig, syster och mami. Vi satt ute hela kvällen och åt massa god mat.

Fick jätte fina presenter tack alla fina :)

Fick en cykel av mami och papi. Precis en sån jag önskat mig. Oldschool med tre växlar, perfekt! Sen att det står "Tourist" på den med vita bokstäver är som gjort för mig ;)

DAGARNA SOM GÅTT

I onsdags hade Lovisa hemmafest för jobbet och lite vänner. Vi körde musicquiz precis som i BB-huset, lekte lekar, dansade och tjoade. Vid tolvslaget blev jag ett år äldre och blev uppvaktad med sång och dans. Så fina.
Hela kvällen/natten satt vi ute och det var varmt. Första riktiga sommarnatten utan tjocktröja.

Tack Lojjsan och hela ligan för en grym fest och firande!

Värdinnan <3
Söta Tina kom också. En underbar vän.
Annie är en fantastisk mamma med sin lilla Jaden.
Carro, Cassi och Lojjsan

FÖLJ MIG

Eftersom bloggappen strular är det rätt svårt för mig att uppdatera, funkar bara vid en data.

Följ mig på instagram iallafall :) Så får vi se vad som kommer hända med bloggen den närmsta tiden..

Nu ska jag och syrran till frisören för makeover :)

LUNCH

Tog en riktig sovmorgon, passar på när det är min "lediga" helg.

Nu blir det halloumisallad och iskall zero till lunch :)

POUND THE ALARM!

FANTASTIC FOUR

Igår efter jobbet mötte jag upp tjejligan som vanligt en fredag. Älskar att börja helgen med mina fina.
Vi åkte hem till Soffan åt gott, drack gott och sjöng en massa kareoke. Fick jätte fina födelsedagspresenter av Nehro också. Lite förfirande sådär.

Idag jobbar jag extra trots att det är min lediga helg. Men slutar sju så det är lugnt :)

Sötaste Viccy kom med presenter :)
Raringar <3
En glad Anki på Soffans enorma balkong :)
Kärlek!

A DAY OFF

Jobbar massa just nu men idag är jag ledig :) Om en vecka fyller jag år och 2 veckor börjar min semester ska bli riktigt skönt!

Lånade några bilder från helgen av Angie :)

FISKA

Slutade tidigt idag så passade på att umgås med Elias, Maddis, Illich och papi. Köpte med oss mat och åkte till Nacka strand. Första gången jag fiskar i år. Har alltid tyckt om att fiska, så avkopplande. Tyvärr blev det inga firrar istället en hel del botten napp. Halva draglådan ligger nu på botten. Hela kajen var full med thailändare. Ni vet min kärlek till thai. Dom är fantastiskt duktiga på att fiska. Killen brevid oss drog upp 5 strömmingar på ett kast. Det kallar jag skills!

SOMMARENS LÅT

Älskar will.i.am nya låt! Lätt sommarens hit! Herregud vad vi dansade och sjöng till den här låten i helgen.