TISDAG

Låg vaken till halv två inatt efter att ha läst en av de värsta böckerna i mitt liv. Den handlar om mobbing i arbetslivet i Sverige. Hur vuxna människor systematiskt fryser ut och gör en människa till ett offer. Frankrike och andra länder har infört en lag där mobbing är ett brott som kan ge (flesta fall ger..) fängelse. Varför har inte vi det i Sverige. Antalet offer är enormt stort. Alla blundar; kollegor, facket, försäkringskassan, staten, samhället. Sverige är tyvärr inte så bra som vi vill och tror att vi är. Om ni inte tror mig. Läs boken. Jag skäms över Vår jantelag och att människor är rädd för att ingripa i rädsla för att mista jobbet. Jag hoppas verkligen att det blir ändring och att en ny lag träder i kraft!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0